Verleidelijk webdesign dat smaakt naar meer.
Over Van Vliet
Van Vliet is Nederlands grootste producent van zoetwaren. Dropjes, stroopwafels, wine gums, toffees en nog veel meer om van te watertanden; dit familiebedrijf maakt het allemaal. En de productie vindt gewoon plaats in een snoepfabriek in ons eigen kikkerlandje. Echt Made in Holland dus.
De vraag
Speels, kleurrijk en waanzinnig lekker. Alle associaties die men heeft met snoep, moesten zichtbaar zijn in het vernieuwde webdesign. De huidige website mistte de gewilde speelse uitstraling en moest daarom in een nieuw jasje worden gestoken. Tijd voor een smaakvolle upgrade inclusief nieuw logo en nieuwe huisstijl waarbij beleving centraal staat. Van Vliet legde de nadruk op het gebruik van mooie beelden en niet te veel tekst. Lekker behapbaar, net als hun snoepgoed.
De oplossing
Een externe vormgever ontwierp een pracht van een design vanuit de mobile first gedachte. DudeSquare vertaalde dit naar een meertalige onepager en sloot deze aan op ons eigen CMS, Sweet 5.0. Hoe toepasselijk voor een snoepfabrikant wil je het hebben. In onze ogen staat een onepager voor maximale gebruiksvriendelijkheid. Vooral op mobiel is navigeren super simpel. Met slechts één beweging vinden bezoekers de juiste informatie. Scrollen is het nieuwe klikken!
Het resultaat
Het resultaat is een fijne, responsive onepage website om je vingers bij af te likken. Als bezoeker word je tijdens het ontdekken van de site echt meegezogen in het verhaal van Van Vliet. Dit komt de conversie zeker ten goede; of dit nu de aanvraag voor het assortimentsboek betreft of het uitbrengen van je eigen snoepmerk. Wellicht presenteren we binnenkort ons eigen DudeSquare snoepmerk en zijn we daarmee écht lid van The Family of Candy Brands...
social