Een website metamorfose was broodnodig
Over Bakkerij van Vessem
Echte Haarlemmers (ook de jongens van DudeSquare) weten waar ze de lekkerste ham-kaas croissantjes en krentenbollen op de kop kunnen tikken. Wie Bakkerij van Vessem binnenloopt, ziet en ruikt al snel waarom dit dé ultieme favoriet is. Het brood is verser dan vers en wordt zichtbaar gemaakt met superieure (lokale) ingrediënten. In 1907 opende Sjaak van Vessem de allereerste vestiging in de Haarlemse Kleverparkbuurt. Anno nu is Bakkerij van Vessem met ruim 15 vestigingen één van de meest geliefde bakkerijen in de regio.
De vraag
Na het uitrollen van de nieuwe huisstijl hebben alle bakkerijen een kleine make-over ondergegaan. De naam Bakker van Vessem maakte plaats voor Bakkerij van Vessem. Dat extra vleugje authenticiteit werd doorgevoerd in het nieuwe logo en het interieur. Nu moest ook de website eraan geloven. Samen met bakker Jos en ontwerpbureau Reggs gingen we om de tafel zitten om het future-proof ontwerp te bespreken. Aan DudeSquare de taak om het design te vertalen naar een werkende website met webshop-, nieuwsbrief- en spaarkaartsysteem koppeling. Wij zeggen: dat komt voor de bakker!
De oplossing
- Omdat DudeSquare ook verantwoordelijk was voor de bouw van de huidige website, kon het technische gedeelte eenvoudig worden omgezet. Het content management systeem kreeg een update naar Sweet 5.0. Via het CMS kan het team van Bakkerij van Vessem producten inladen, nieuwsberichten toevoegen en bestellingen inzien.
- Men kan via de website brood bestellen en afhalen in de winkel op het moment dat het beste uitkomt. Om dit mogelijk te maken, hebben we een koppeling gemaakt met een externe bakkerijsoftware.
- Nieuw is de locatie module waarbij alle vestigingen in een Google Maps kaartje zichtbaar zijn. Zowel apart van elkaar als alle 15+ vestigingen samen.
Het resultaat
Het resultaat mag er wezen. Het nieuwe design oogt modern, overzichtelijk en vooral lekker. De geur van versgebakken brood blaast nog net niet uit je beeldscherm. Waar de homepage eerst een ratjetoe aan verschillende elementen was, is het nu een retestrak geheel met een fantastische blikvanger. Het nieuwe webdesign maakt het mogelijk om in het blok gedeelte een specifiek brood in de spotlight te zetten. Via het CMS is dit eenvoudig te wijzigen. Bij de overgang is een aantal pagina’s gesneuveld. Hierdoor is het aantal menutabjes flink gedownsized wat de overzichtelijkheid ten goede komt. Tot slot is het bestelproces vereenvoudigd. Wie brood wil bestellen, wordt niet meer belemmerd door een grote hoeveelheid stappen. Binnen twee clicks zit het gewenste broodje in de winkelmand. De producten van Bakkerij van Vessem gaan nu letterlijk als warme broodjes over de toonbank; dat zien we graag!
social